Tips Kurangkan Sakit Pinggang

Masalah biasa yang dihadapi oleh wanita pertengahan usia terutama yang pernah mengandung dan menyusukan anak adalah masalah sakit belakang, sakit badan dan pinggang. Hari ini Lynd nak kongsikan tipd kurangkan sakit pinggang.





Antara faktor wanita lebih terdedah kepada masalah sakit pinggang ini adalah
  • Posisi Berdiri / Duduk yang tidak baik
  • Mengangkat beban lebih
  • Pemakaian Kasut Tumit Tinggi
  • Kurang pengambilan kalsium
  • Menapous

Tips Kurangkan Sakit Pinggang

A) Berdiri dan Duduk dengan posture yang betul






B)Elakkan Penggunaan Kasut Bertumit Tinggi


C) Elakkan Mengangkat Benda Berat / Gunakan Cara Yang Betul





D) Pengambilan Kalsium Yang Mencukupi


Sumber makanan tinggi kalsium
Kalsium sangat penting kerana wanita lebih terdedah kepada osteoporosis terutama apabila usia semakin meningkat kerana penghasilan hormon progesterone yang selama ni membantu wanita melindungi tulang mereka sudah berkurangan.



Jadi sangat penting untuk seseorang wanita untuk mengambil makanan tinggi kalsium dari awal lagi bagi mengelak masalah sakit belakang. Tambahan lagi tugas hakiki wanita iaitu hamil, bersalin dan menyusu memang memerlukan wanita itu mempunyai bekalan kalsium yang mencukupi.

Keperluan Nutrisi Untuk Tulang Sihat :
Kalsium - Bahan asas untuk membina tulang
Magnesium - Membantu menghantar kalsium kepada tulang
Boron - Membantu metabolisme tulang
Vitamin D - Merangsang penyerapan kalsium
Kuprum, Zink and Mangan - Mengaktifkan enzim yang membantu meningkatkan kepadatan tulang



Alternatif terbaik yang Shaklee boleh sediakan adalah dengan Ostematrix Shaklee



Testimoni Ostematrix Untuk Sakit Belakang



Saya mula-mula ambil Ostematrix ni sebab selalu sakit-sakit belakang dan pinggang.. Memang dari sebelum kahwin selalu selalu sakit pinggang sebab banyak kali jatuh masa min sukan zaman sekolah-sekolah dahulu.
Tambah sakit pinggang lepas bersalin dan menyusu anak. Mungkin sebab dok mengiring kiri kanan je kan tu yang sakit pinggang. Lepas anak dah tak menyusupun still ada lagi. Bayangkan sekarang anak dah umur 7 tahun nak tidur mengiring pun rasa sakit. 
Alhamdulillah lepas di rekomenkan oleh mak Shaklee saya supaya amik Ostematrix Shaklee ni lama-lama sakit tu da makin hilang. Sekarang alhamdulillah memang takder dah sakit pinggang dan belakang. 
Cuma sesekali terskip makan tu memang ada rasa sakit jugak.. hihi.. tu lah sebab utama saya jatuh cinta dengan ostematrik Shaklee.
Bonus lain oste ni best sebab melawaskan dan bonus paling gempak yang dapat bila sesekali tergaduh manja dengan suami, cepat-cepat telan ostematrix ni then tidur.. Bangun pagi esok tenang je ilang abis rasa-rasa yang nak marag tu.. kuikuikuikui.. Oste memang terbaikkklaaaahhh.. =)

Ostematrix menjadi pilihan ramai wanita kerana ia mudah diambil dan kita dapat merasai kesannya dengan lebih cepat berbanding supplement lain.

Sebarang pertanyaan atau ingin membuat sebarang pembelian produk Shaklee

Hubungi :

Lynd Abu Bakar

Klik

Facebook : Lynd Abu Bakar

Cash On Delivery : Puncak Alam, Meru, Setia Alam, Kuala Selangor, Saujana Utama, Shah Alam Seksyen 13


1 ulasan:

Norlaili A Wahab berkata...

Nasib baik la kak laili ni tak reti pakai tumit tinggi. Asik nak tergolek je 😂